سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ اعضای گروه شرکت های نرگس

غلبه بر مشکلات

یکشنبه 87 اسفند 18 ساعت 11:55 صبح

کشاورزی الاغ پیری داشت که یه روز اتفاقی میفته تو ی یک چاه بدون آب .  کشاورز هر چه سعی کرد نتونست الاغ رو از تو چاه بیرون بیاره . برای اینکه حیون بیچاره زیاد زجر نکشه کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتن چاه رو با خاک پر کنن تا الاغ زود تر بمیره و زیاد زجر نکشه .

joche.blogfa.com

 مردم با سطل روی سر الاغ خاک می ریختند اما الاغ هر بار خاکهای روی بدنش رو می تکوند و زیر پاش می ریخت و وقتی خاک زیر پاش بالا می آمد سعی میکرد بره روی خاک ها . روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن الاغ بیچاره ادامه دادند و الاغ هم همینطور به بالا اومدن ادامه داد تا اینکه به لبه ی چاه رسید و بیرون اومد .
مشکلات زندگی مثل تلی از خاک بر سر ما میریزند و ما مثل همیشه دو اتنخاب داریم .
 اول اینکه اجازه بدیم مشکلات ما رو زنده به گور کنن و دوم اینکه از مشکلات سکویی بسازیم برای صعود.

 

                                                    


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


تصاویر دیدنی: بزرگترین حفرههای جهان

شنبه 87 اسفند 17 ساعت 2:34 عصر
گواتمالا
 

شیلی
 
بلیز
 
کالیفرنیا
 
کانادا
 
اوتاه
 

ترکمنستان
 
سیبری
 
روسیه
 
صالح خصال (به نقل از سایت آینده)

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


مدیریت بر قلبها

شنبه 87 اسفند 17 ساعت 9:24 صبح

وا داشتن انسانها به درست کار کردن ، اندیشه نیرومندی در مدیریت است. متاسفانه بسیاری از رهبران نبوغشان را در وا داشتن دیگران به بد کار کردن بکار می گیرند . من همواره به رهبران توصیه می کنم که دست کم هفته ای
1 ساعت در محیط کارشان به گشت و گذار بپردازند و انسانها را به درست کار کردن وا دارند.

البته به آنان یاد آور می شوم که تنها تشویقهای به جا مؤثر هستند. اگر به دور بیفتیم و پیوسته بگوییم  از همه کارهایتان سپاسگزارم  موضوع بی معنی
می شود . چنانچه به کسی با کارکرد ناچیز و دیگری با کارکرد برجسته ،
 یکسان 
کارتان خوبست  بگوییم ، نزد نخستین نفر خنده دار جلوه می کنیم و دومی را از انگیزه  می اندازیم.

وا داشتن انسانها به انجام کار درست ، در آنان خشنودی و انگیزه کارکرد خوب می آفریند . ولی فراموش نکنید که ستایش باید بی درنگ ، ویژه ، و نیرو بخش در ادامه راه باشد. این اصول می توانند مایه ی درخشش شما در محیط شوند . برقراری پیوند دو سویه با انسانها و کمک به رشد پایمردی آنان در زندگی ، کار شگفت انگیزی است .

 

                                                                                                         برگرفته از کتاب مدیریت بر قلبها

                                                                                                               نویسنده : کن بلانچارد

                                                                                                       مترجم : دکتر عبدالرضا رضایی نژاد


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


نکته

چهارشنبه 87 اسفند 14 ساعت 3:5 عصر

بخندیم‌، امّا سرمایه خنده ما، گریه دیگران نباشد.

صالح (از سخنان علامه جعفری)


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


دانستنی‏هایی درباره بیماری پشت میزنشینی

چهارشنبه 87 اسفند 14 ساعت 2:37 عصر
کمردرد، گردن‌درد، پشت‌درد، کوفتگی اعضای بدن، سردرد و خیلی از سردردهای دیگری که ممکن است روزانه دچارش شوید، زنگ خطری است تا به شما بفهماند، «آرتروز» آماده حمله به شماست. بیماری‌ای که بیشتر گریبان کارمندان و جماعت پشت میزنشین یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم «افراد بی‌تحرک و ثابت‌نشین» را می‌گیرد.

دکتر رضا شهریار کامرانی، متخصص ارتوپد و فوق‌تخصص جراحی دست و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفتگو با جام‌جم، آرتروز را ناشی از افزایش سن مفصل می‌داند که می‌تواند باعث کم شدن ضخامت غضروف مفصلی، تخریب غضروف، به وجود آمدن کیست در زیر سطح مفصلی و به وجود آمدن استخوان اضافه در لبه‌های سطح مفصلی شود.

به گفته این فوق‌تخصص همان طور که چروک شدن پوست و سفید شدن موی سر از علائم پیری است، هر مفصلی نیز به هنگام پیری دچار این عوارض می‌شود ولی آنچه در این حین مهم است، عدم تطبیق سن حقیقی مفصل با سن واقعی‌اش است به عنوان مثال فردی 40 ساله، مفصل فرد 60 ساله‌ای را داشته باشد. وی درد مفصل، محدودیت حرکتی و تغییرشکل مفصل را از علائم مشخص آرتروز ذکر کرده و اظهار می‌کند: در آرتروز گردن شاهد تغییرات تخریبی در سطح مفصلی مهره‌های ستون فقرات گردنی هستیم و آنچه مهم است، مجاورت مهره‌های گردنی با دو عنصر نخاع و ریشه‌های عصبی است که از نخاع خارج شده و به اندام فوقانی منتقل می‌شود.

دکتر کامرانی می‌افزاید: در آرتروز گردن، انتشار درد تا قسمت‌های بالای شانه، وسط پشت بدن، کمر، بالای کمر و قسمت پس‌سری کشیده می‌شود ولی اگر آرتروز باعث فشار به روی ریشه‌های عصبی شود، می‌تواند ایجاد دردهای انتشاری در مسیر عصب حتی تا نوک انگشتان کند و در صورت فشار به نخاع می‌تواند ایجاد علائم دیگری همچون ضعف عضلات، عدم توانایی در حرکت ظریف انگشتان کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه ضربه‌ها (شکستگی‌ها)‌، بیماری‌های التهابی مفاصل و عفونت‌های مفصلی را از عاملان زمینه‌ای آرتروز ذکر کرده و در ادامه می‌گوید: اگر شخص دچار عوامل زمینه‌ای آرتروز نشود، در سنین کم، انتظار بروز آرتروز نمی‌رود بلکه با افزایش سن است که شانس ابتلا به این بیماری نیز بالا می‌رود.

گفتنی است آرتروز عارضه‌ای با روند طبیعی است و درمان آن نیز باید به صورت فیزیولوژیک (طبیعی)‌ باشد و با تقویت عضلات اطراف ستون گردنی، می‌توان از این عارضه جلوگیری کرد.

با ورزش و تقویت عضلات اطراف ستون فقرات می‌توان جلوی حرکات نابه‌جای ستون مفصلی را گرفت و تا حدی مانع از درد شد.

دکتر کامرانی با اشاره به این مطلب، افرادی را که ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای انجام می‌دهند را به دلیل استفاده بیش از حد از مفاصل‌شان، مستعد آرتروز می‌داند.

به گفته وی ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور به دلیل سنگینی و غیرحرفه‌ای بودن حرکات‌شان، مستعد این عارضه هستند.

عوارض بدخیم

دکتر کامرانی می‌افزاید: اگر فشار روی نخاع صورت گیرد و شخص دیر به پزشک مراجعه کند، عواقب غیرقابل برگشتی همچون فلج اندام تحتانی، فلج مثانه و عدم توانایی در دفع ادرار و دستگاه گوارش رخ می‌دهد به گفته وی همیشه دردهای «پس سری»، ناشی از آرتروز نیست و گاهی از اسپاسم است که حتی در سنین پایین نیز دیده می‌شود.

درمان بیماری

ورزش، فیزیوتراپی و استفاده از گردن بند طبی از مراحل درمان این بیماری است که اگر بیماری با این روش‌ها کنترل نشد، در مراحل پیشرفته احتیاج به عمل جراحی است و پزشک متخصص با خشک کردن مفاصل، دردی را که ناشی از حرکت دو سطح ناهموار آرتروز به وجود می‌آید را متوقف می‌کند. این فوق‌تخصص با بیان این مطلب یادآور می‌شود: در عمل جراحی، مهم‌ترین کارکرد «مفصل»، که «حرکت» آن است، گرفته می‌شود و همین محدودیت باعث افزایش حرکت در مفاصل دیگر شده که ممکن است شروعی برای پیشرفت آرتروز در مفاصل مجاورش شود.

دکتر کامرانی رژیم غذایی حاوی سبزی‌ها و میوه‌های تازه را در جلوگیری از آرتروز بسیار موثر دانسته و می‌گوید: سیگار عامل مهمی در بروز آرتروزهای ستون فقرات است.

چند راهکار

وی در پایان «ورزش» کردن را برای مفاصل، مفید خوانده و می‌گوید: بهتر است کارمندان مستعد این بیماری برای جلوگیری از بروز بیماری، گهگاه نسبت به تغییر جهت دادن محل صفحه کلید، مانیتور و تغییر سطح‌ صندلی خود اقدام کنند و هنگام استراحت خود، از بالش‌هایی استفاده کنند که روی آن راحت‌اند، چرا که قانون خاصی در خصوص بالش زیر سر به هنگام خواب وجود ندارد و تجربه می‌تواند در این خصوص به افراد کمک کند.
 
                                                                          صالح خصال ( به نقل از تابناک)
 
 

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


روستای شگفت‏انگیز ایرانی/پوتین

چهارشنبه 87 اسفند 14 ساعت 12:12 عصر

روستای ماخونیک یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان است و به لحاظ شهرت آن به شهر لی لی پوتها، جذابیتهای حیرت انگیزی دارد. این روستا در فاصله ?? کیلومتری شرقی شهر سربیشه در مسیر جاده سربیشه به روستای دُرُح قرار دارد.مردم ماخونیک تا 50 سال پیش، چای نمی‌نوشیدند، شکار نمی کردند و اصلاً گوشت هم نمی ‌خوردند و هنوز سیگار نمی ‌کشند. مردم ماخونیک این قبیل کارها را گناه می دانستند. ورود تلویزیون به این روستا به معنای ورود شیطان بود و اهالی تا چند سال پیش به تلویزیون می گفتند شیطان. آنها هرگز اجازه نمی‌دادند کودکان پای صفحه تلویزیون بنشینند و جادو شوند."

 

 

شکوهی (به نقل از آینده)


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


emamhasanaskari

شهادت آن حضرت را روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 260هجری نوشته اند .در کیفیت وفات آن امام بزرگوار آمده است : فرزند عبیدالله بن خاقان گوید روزی برای پدرم ( که وزیر معتمد عباسی بود ) خبر آوردند که ابن الرضا - یعنی  حضرت امام حسن عسکری - رنجور شده ، پدرم به سرعت تمام نزد خلیفه رفت و خبر را به خلیفه داد . خلیفه پنج نفر از معتمدان و مخصوصان خود را با او همراه کرد . یکی از ایشان نحریر خادم بود که از محرمان خاص خلیفه بود ، امر کرد ایشان را که پیوسته ملازم خانه آن حضرت باشند ، و بر احوال آن حضرت مطلع گردند . و طبیبی را مقرر کرد که هر بامداد و پسین نزد آن حضرت برود ، و از احوال او آگاه شود . بعد از دو روز برای پدرم خبر آوردند که مرض آن حضرت سخت شده است ، و ضعف بر او مستولی گردیده . پس بامداد سوار شد ، نزد آن حضرت رفت و اطبا را - که عموما اطبای  مسیحی و یهودی در آن زمان بودند - امر کرد که از خدمت آن حضرت دور نشوند و قاضی القضات ( داور داوران ) را طلبید و گفت ده نفر از علمای مشهور را حاضر گردان که پیوسته نزد آن حضرت باشند . و این کارها را برای  آن می کردند که آن زهری  که به آن حضرت داده بودند بر مردم معلوم نشود و نزد مردم ظاهر سازند که آن حضرت به مرگ خود از دنیا رفته ، پیوسته ایشان ملازم خانه آن حضرت بودند تا آنکه بعد از گذشت چند روز از ماه ربیع الاول سال 260 ه . ق آن امام مظلوم در سن 29سالگی از دار فانی به سرای باقی رحلت نمود . بعد از آن خلیفه متوجه تفحص و تجسس فرزند حضرت شد ، زیرا شنیده بود که فرزند آن حضرت بر عالم مستولی  خواهد شد ، و اهل باطل را منقرض خواهد کرد ... تا دو سال تفحص احوال او می کردند ... . این جستجوها و پژوهشها نتیجه هراسی بود که معتصم عباسی و خلفای قبل و بعد از او - از طریق روایات مورد اعتمادی که به حضرت رسول الله (ص ) می پیوست ، شنیده بودند که از نرگس خاتون و حضرت امام حسن عسکری فرزندی پاک گهر ملقب به مهدی آخر الزمان - همنام با رسول اکرم (ص ) ولادت خواهد یافت و تخت ستمگران را واژگون و به سلطه و سلطنت آنها خاتمه خواهد داد . بدین جهت به بهانه های  مختلف در خانه حضرت عسکری (ع ) رفت و آمد بسیار می کردند ، و جستجو می نمودند تا از آن فرزند گرامی اثری بیابند و او را نابود سازند . به راستی داستان نمرود و فرعون در ظهور حضرت ابراهیم (ع ) و حضرت موسی (ع ) تکرار می شد . حتی قابله هایی  را گماشته بودند که در این کار مهم پی جویی  کنند . اما خداوند متعال  حجت خود را از گزند دشمنان و آسیب زمان حفظ کرد ، و همچنان نگاهداری خواهد کرد تا مأموریت الهی خود را انجام دهد .
باری ، علت شهادت آن حضرت را سمی می دانند که معتمد عباسی در غذا به آن حضرت خورانید و بعد ، از کردار زشت خود پشیمان شد . بناچار اطبای مسیحی و یهودی که در آن زمان کار طبابت را در بغداد و سامره به عهده داشتند ، به ویژه در مأموریتهایی که توطئه قتل امام بزرگواری مانند امام حسن عسکری (ع ) در میان بود ، برای معالجه فرستاد . البته از این دلسوزیهای ظاهری هدف دیگری  داشت ، و آن خشنود ساختن مردم و غافل نگهداشتن آنها از حقیقت ماجرا بود . بعد از آگاه شدن شیعیان از خبر درگذشت جانگداز حضرت امام حسن عسکری  (ع ) شهر سامره را غبار غم گرفت ، و از هر سوی صدای ناله و گریه برخاست . مردم آماده سوگواری و تشییع جنازه آن حضرت شدند.

 

صالح خصال ( برگرفته از دیگر وبلاگها )


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


برای تنوع

چهارشنبه 87 اسفند 14 ساعت 10:5 صبح
کرباسچی در مراسم معارفه: حتی حاضرم کفش‌های کروبی را واکس بزنم.

کرباسچی: عجب حرفی زدم ها! حالا این نعلین کروبی رو چه جوری واکس بزنم؟

این هم تصویری از یک نماینده تهران.

البته حتما آقای رسایی این عکس رو برای جشنواره تصاویر تلفن همراه می‌خوان نه چیز دیگه!

یک نماینده: برخی نماینگان زیر خط فقر هستند.

بدون شرح!

مهران مدیری سرگرم ساخت مرد دوهزار چهره است.

ابداع روش جدید برای بیلیارد

این هم تصویری از سیر تکامل انسان در نمایشگاه آلمان

خجالت کشیدی اشرف مخلوقات؟! حالا هی کفر نعمت کن!

تصویر زیر مربوط است به هندوستان.

فکر کنم هند هم باید دنبال انضباط ترافیکی و اجتماعی در شهرهاش باشه.
 
صالح خصال (از تابناک)

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


منشور کورش ( ذوالقرنین)
(اولین اعلامیه حقوق بشر)




کورش، پادشاه بزرگ هخامنشی که به بیان برخی مفسرین از جمله علامه طباطبایی به احتمال زیاد همان ذوالقرنین –پادشاه ستوده شده در قرآن- است، منشوری مکتوب از خود به یادگار گذاشته که هنوز نیز موجود است و به عنوان اولین منشور حقوق بشر جهان شناخته شده می شود. این منشور را با هم می خوانیم:
اینک که به یاری مزدا ، تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه را به سر گذاشته ام ، اعلام می کنم :

  •  تا روزی که من زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد دین و آیین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم ، محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من ، دین و آئین و رسوم ملتهایی که من پادشاه آنها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند .
  • من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده ام ، تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد، هر گز سلطنت خود را بر هیچ ملت تحمیل نخواهم کرد و هر ملت آزاد است ، که مرا به سلطنت خود قبول کند یا ننماید و هر گاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند، من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد .
  • من تا روزی که پادشاه ایران و بابل و کشورهای جهات اربعه هستم ، نخواهم گذاشت ،کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد ، من حق وی را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد .
  • از مزدا خواهانم ، که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و بابل و ملتهای ممالک اربعه عهده گرفته ام ، موفق گرداند
  • من تا روزی که پادشاه هستم ، نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به نحو دیگربدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال ، تصرف نماید.
  • من تا روزی که زنده هستم ، نخواهم گذاشت که شخصی ، دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد ، وی را بکار وادارد .
  • من امروز اعلام می کنم ، که هر کس آزاد است ، که هر دینی را که میل دارد ، بپرسد و در هر نقطه که میل دارد سکونت کند ، مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غضب ننماید ، و هر شغلی را که میل دارد ، پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است ، به مصرف برساند ، مشروط به اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند .
  • من اعلام می کنم ، که هر کس مسئول اعمال خود می باشد و هیچ کس را نباید به مناسبت تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده ، مجازات کرد ، مجازات برادر گناهکار و برعکس به کلی ممنوع است و اگر یک فرد از خانواده یا طایفه ای مرتکب تقصیر میشود ، فقط مقصر باید مجازات گردد ، نه دیگران .
  • من تا روزی که به یاری مزدا ، سلطنت می کنم ، نخواهم گذاشت که مردان و زنان را بعنوان غلام و کنیز بفروشند و حکام و زیر دستان من ، مکلف هستند ، که در حوزه حکومت و ماموریت خود ، مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و کنیز بشوند و رسم بردگی باید به کلی از جهان برافتد .
  • و از مزدا خواهانم ، که مرا در راه اجرای تعهداتی که نسبت به ملتهای ایران و بابل و ملتهای ممالک اربعه عهده گرفته ام ، موفق گرداند .

 

صالح خصال ( برگرفته از سایتهای دیگر)


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


طلاق بعد از گرفتن پنج هزار تومان مهریه

دوشنبه 87 اسفند 12 ساعت 10:4 صبح
زنی 65 ساله پس از سال ها زندگی با شوهرش با گرفتن نیمی از مهریه 10 هزار تومانی خود از همسرش جدا شد.

به گزارش خبرنگار اعتماد، این زن که رعنا نام دارد صبح روز گذشته همراه شوهرش در برابر قاضی حق شناس- رئیس شعبه 267- قرار گرفت و گفت حاضر است پس از 50 سال زندگی با همسرش حجت در قبال گرفتن پنج هزار تومان از مهریه اش از او جدا شود. رعنا که پنج فرزند و چندین نوه دارد درباره اینکه چرا پس از سال ها زندگی مشترک با حجت می خواهد طلاق بگیرد، گفت؛ ما در یک روستا زندگی می کردیم و حجت همسایه ما بود. چون پدرهایمان باهم دوست بودند در 16 سالگی با اصرار پدرم و با مهریه 10 هزار تومان به عقد حجت درآمدم. چند سال در روستایمان زندگی کردیم و پس از فوت پدر و مادرمان به تهران آمدیم. ما صاحب پنج فرزند شدیم و بچه هایمان بزرگ شدند و یکی یکی به خانه بخت رفتند. حجت اوایل اخلاقی خوبی داشت ولی کم کم رفتارش تغییر کرد. او جلوی عروس ها و دامادها با من رفتار بدی داشت و به من توهین می کرد. یک بار که همه در خانه جمع بودیم او به خاطر یک مساله کوچک مرا به باد کتک گرفت و سفره شام را به هم ریخت. آن روز چون می ترسیدم باز هم با من درگیر شود به خانه پسرم رفتم اما پس از سه روز وقتی می خواستم برگردم همسرم گفت مرا به خانه راه نمی دهد.

بچه هایمان سعی کردند اختلاف ما را حل کنند اما حجت که مرد لجبازی است تاکید کرد قصد دارد مرا طلاق بدهد. فکر می کردم او می خواهد با این حرف مرا بترساند اما او در تصمیمش جدی بود. در نهایت باهم توافق کردیم از هم جدا شویم. من هم حاضرم مهریه ام را ببخشم تا به 50 سال زندگی مشترک با شوهرم پایان دهم.

پس از حرف های این زن، همسرش هم گفته های او را تایید کرد و سپس پنج هزار تومان از جیبش بیرون آورد و به رعنا داد و گفت حاضر است نصف مهریه اش زنش را بپردازد. رئیس دادگاه نیز با توجه به اینکه این زوج هر دو اصرار داشتند هر چه زودتر از هم جدا شوند با صدور حکم طلاق به زندگی مشترک آنها پایان داد.
 
                                                                                                                                                         صالح خصال (به نقل از تابناک)

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسکناس . . .
می طلبم . . .
تفاوت در عمل ، سازگاری در رفتار . . .
خدایا
مضرات بنزن
مدیریت بر قلبها
جشنواره گل در هلند (از آینده)
گرگهایی که قرار بود خرگوشها را بخورند (به نقل از تابناک)
زیباترین غارهای جهان
نازنین
دنیای شگفت انگیز زیر آب
لطفا جدی بگیرید
امید
برخواستن پیش از خلقت ( ازhttp://morovat85.blogfa.com/)
بلندترین مجسمههای دنیا (از آینده)
[همه عناوین(65)]