سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ اعضای گروه شرکت های نرگس

عکس های زیباترین پل های جهان ازpixx2pixx.parsiblog.com

چهارشنبه 88 فروردین 26 ساعت 11:15 صبح

عکس های زیباترین پل های جهان

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید




 



 



 



 



عکس های زیباترین پل های جهان



 



 



 



 



 



عکس های زیباترین پل های جهان



 



عکس های زیباترین پل های جهان



 



 


صالح

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


مدیریت زمان

سه شنبه 88 فروردین 25 ساعت 10:8 صبح

مقدمه
زمان از جمله نعمتهای گرانبهایی است که نیازمند
برنامه ریزی دقیق می‌باشد. این امر ملاحظاتی را می‌طلبد و افرادی که قصد دارند وقت خود را برای انجام امور متنوع زندگی سازماندهی کنند، باید به چند نکته اساسی توجه نمایند:

1- توجه به مفهوم فراطلایی زمان
2- از بین بردن عوامل مخرب زمان
3- تقسیم بندی و تفکیک زمان
4- هدف گذاری امور زندگی
5- سازماندهی فعالیتها و برنامه‌های زندگی
6- عزم و اراده برای اجرای برنامه‌ها

نکته حائز اهمیت اینکه ، هر یک از موارد فوق ، مکمل مورد قبلی بوده و توجه به یک مرحله و غافل ماندن از مراحل بعدی ، نمی‌تواند فرد را به موفقیت در عرصه‌های زندگی برساند. بنابراین ضروری است که تمامی مراحل گفته شده به صورت سلسله مراتب به اجرا درآید تا نتیجه نهایی و مطلوب حاصل گردد. برای هر فردی در همه عرصه‌های زندگی وقت ارزشی فراطلایی دارد. ارزش گذاردن بر ثانیه‌های زندگی ، زیربنایی‌ترین قدم در راه کنترل و مدیریت زمان به شمار می‌آید و این به معنای حساسیت داشتن به زمان است. برای مشخص شدن این موضوع که ارزش وقت ، توسط شما درک می‌شود یا نه، به این سوال پاسخ دهید که آیا برای وقت و زمان خود واقعا ارزش قائل هستید یا نه؟ و دلایل آنرا برای خود مشخص کنید.

برای پاسخ دهی به این سوال ، لازم نیست ایده‌آل پروری کنید، بلکه واقعیتهای روزانه را که با آنها مواجهید، در نظر بگیرید و یادداشت کنید تا به یک خودشناسی اولیه نائل شوید. نکته اینکه قبل از وارد شدن به حیطه برنامه ریزی امور زندگی ، ابتدا باید خصوصیات وقت و زمان را بشناسید که در این راستا می‌توان گفت وقت یک پدیده شخصی است و تنها شما مصرف کننده آن به شمار می‌آئید، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند به جای فرد دیگری از وقت او استفاده کند. از طرف دیگر ، وقت قرض دادنی و ذخیره کردنی نیست و افراد بطور یکسان از آن بهره‌مند هستند. بنابراین تنها راه برخورد با وقت ، استفاده درست از آن است. روی هم رفته می‌توان گفت که وقت غیر قابل تغییر است، لذا نه طولانی می‌شود و نه کوتاه.

عوامل مخرب زمان
وقت با سه نوع از عوامل مخرب روبروست که در این میان ، عادتهای غلط فرد ، مهمترین عامل مخرب زمان به شمار می‌آید. تجربه نشان داده است که با کنترل چند نوع از عوامل مخرب ، می‌توان سایر آفتها را نیز محدود کرد. برای شناسایی عوامل تخریبی زمان ، بایستی به بررسی و مطالعه منشها و روشهای خود پرداخت و آفات موجود را شناسایی کرد.

* برای شناسایی آفتهای وقت ، بررسی عملکرد روزانه یکی از راههای مناسب به شمار می‌آید که در این راستا ، فرد می‌تواند با یادداشت عملکرد روزانه خود و تجزیه و تحلیل آن در طول روزها ، هفته‌ها و ماهها ، اشکالات موجود را دریابد. چنانکه گفته شد، شناسایی آفتهای تخریبی زمان ، یک گام اساسی در راه مبارزه به شمار می‌آید و نکته اینکه ، شناسایی این عوامل ، برخی راه حلهای مناسب را نیز روشن خواهد کرد.

* برای مبارزه با آفتهای مربوط به خلق و خوی افراد که زمان را تلف می‌کنند، بهترین راه ، برقراری یک انضباط شخصی مستمر است که موجب بروز تغییرات تدریجی در این راه می‌گردد. از آنجا که عادتهای نامناسب به صورت تدریجی شکل می‌گیرند و موجب تخریب زمان می‌گردند، لذا تغییر این عادات نیز در طول زمان میسر خواهد بود، بر این اساس ، بایستی سرلوحه کار در شناسایی و از بین بردن عوامل مخرب زمان باشد.

راهکارهای مدیریت زمان
نکته دیگر در راستای مدیریت زمان ، این است که فرد بایستی ارزش زمان را درک کند و اجزای زمان را به خوبی بشناسد. به دنبال شناسایی زمان به راهبردهای عملی‌تر دست بزند که در این میان ، موارد زیر حائز اهمیت می‌باشند:

* تقسیم بندی و تفکیک زمان
* اولویت بندی امور زندگی
* بهبود زمان و مدت بهره برداری از وقت

در راستای تقسیم بندی و تفکیک زمان ، یک فرد بایستی اوقات مربوط به یک روز ، یک هفته و یک ماه را بطور واضح مشخص کند. مشخص شدن این اوقات موجب بوجود آمدن وقت اضافی برای فرد خواهد شد. در نخستین گام در تقسیم بندی زمان ، باید مشخص شود که فرد در یک هفته چند ساعت مطالعه ، خواب ، رفت و آمد ، نظافت شخصی ، صرف غذا و اوقات فراغت دارد و در همین راستا فرد بایستی برای انجام کارهای مورد نظر در یک روز ، یک هفته ، یک ماه ، سه ماه و شش ماه ، یک قاعده و معیار زمانی مشخصی داشته باشد. بنابراین هدف از تفکیک اوقات این است که بدانیم، بطور کلی اوقات شما چگونه صرف می‌شود و از چه قسمتهایی می‌توان کاست و برای آن ، برنامه‌های دیگری جایگزین کرد.

بطور مثال ، فرض کنید که قصد دارید در رقابتهای فشرده آزمون کارشناسی ارشد شرکت کنید، باید از هم اکنون ، زمان را تحت نظارت خود در آورید و بدانید که زمان یک سرمایه نامرئی است. باید بدانید که وقت روزانه ، هفتگی و ماهانه خود را چگونه می‌گذرانید و برای موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد ، چگونه باید آنرا تقسیم بندی کنید. بسیاری از افراد برای موفقیت در آزمونهای مختلف ، هزینه‌های فراوانی را متحمل می‌شوند، ولی به یک اصل مهم یعنی مدیریت زمان آزمون توجه نمی‌کنند. از طرفی ، بعضی افراد برنامه ریزی هم می‌کنند، پس برنامه ریزی آنان منطبق با استانداردهای علمی نیست و چه بسا ، یکی از علل مهم شکستشان در آزمون ، همین امر می‌باشد.

سخن آخر
خود شما که در حال مطالعه این مفاهیم هستید، چقدر از زمان و سرمایه وجودی خود اطلاع دارید؟ برای اینکه به این امر واقف شوید، بدون درنگ به این سوالات پاسخ دهید، البته سعی نکنید که محاسبه کنید:

1- یک هفته چند ساعت است؟
2- در یک هفته چند ساعت خواب طبیعی دارید؟
3- در یک هفته چند ساعت رفت و آمد می‌کنید؟
4- در یک هفته چند ساعت صرف غذا خوردن می‌کنید؟
5- در یک هفته چند ساعت اوقات فراغت دارید؟
6- در یک هفته چند ساعت
مطالعه می‌کنید؟
7- در یک هفته چند ساعت به نظافت شخصی اختصاص می‌دهید؟

 ( صالح خصال ) منبع: رشد


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


نکته

دوشنبه 88 فروردین 24 ساعت 2:4 عصر

اگر تمام شب برای از دست دادن خورشید گریه کنی لذت دیدن ستاره ها را از دست خواهی داد.

صالح

 


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


نوروز ، انیشتین و دکتر حسابی

یکشنبه 88 فروردین 23 ساعت 8:11 عصر

در زمان تدریس در دانشگاه پرینستون دکتر حسابی تصمیم می گیرند سفره ی هفت سینی برای انیشتین و جمعی از بزرگترین دانشمندان دنیا از جمله "بور"، "فرمی"، "شوریندگر" و "دیراگ" و دیگر استادان دانشگاه بچینند و ایشان را برای سال نو دعوت کنند. آقای دکتر خودشان کارتهای دعوت را طراحی می کنند و حاشیه ی آن را با گل های نیلوفر که زیر ستون های تخت جمشید هست تزئین می کنند و منشا و مفهوم این گلها را هم توضیح می دهند. چون می دانستند وقتی ریشه مشخص شود برای طرف مقابل دلدادگی ایجاد می کند. دکتر می گفت: " برای همه کارت دعوت فرستادم و چون می دانستم انیشتین بدون ویالونش جایی نمی رود تاکید کردم که سازش را هم با خود بیاورد. همه سر وقت آمدند اما انیشتین 20دقیقه دیرتر آمد و گفت چون خواهرم را خیلی دوست دارم خواستم او هم جشن سال نو ایرانیان را ببیند. من فورا یک شمع به شمع های روشن اضافه کردم و برای انیشتین توضیح دادم که ما در آغاز سال نو به تعداد اعضای خانواده شمع روشن می کنیم و این شمع را هم برای خواهر شما اضافه کردم. به هر حال بعد از یک سری صحبت های عمومی انیشتین از من خواست که با دمیدن و خاموش کردن شمع ها جشن را شروع کنم. من در پاسخ او گفتم : ایرانی ها در طول تمدن 10هزار ساله شان حرمت نور و روشنایی را نگه داشته اند و از آن پاسداری کرده اند. برای ما ایرانی ها شمع نماد زندگیست و ما معتقدیم که زندگی در دست خداست و تنها او می تواند این شعله را خاموش کند یا روشن نگه دارد."

آقای دکتر می خواست اتصال به این تمدن را حفظ کند و می گفت بعدها انیشتین به من گفت:   " وقتی برمی گشتیم به خواهرم گفتم حالا می فهمم معنی یک تمدن 10هزارساله چیست. ما برای کریسمس به جنگل می رویم درخت قطع می کنیم و بعد با گلهای مصنوعی آن را زینت می دهیم اما وقتی از جشن سال نو ایرانی ها برمی گردیم همه درختها سبزند و در کنار خیابان گل و سبزه روییده است."

بالاخره آقای دکتر جشن نوروز را با خواندن دعای تحویل سال آغاز می کنند و بعد این دعا را تحلیل و تفسیر می کنند. به گفته ی ایشان همه در آن جلسه از معانی این دعا و معانی ارزشمندی که در تعالیم مذهبی ماست شگفت زده شده بودند. بعد با شیرینی های محلی از مهمانان پذیرایی می کنند و کوک ویلون انیشتین را عوض می کنند و یک آهنگ ایرانی می نوازند. همه از این آوا متعجب می شوند و از آقای دکتر توضیح می خواهند. ایشان می گویند موسیقی ایرانی یک فلسفه، یک طرز تفکر و بیان امید و آرزوست. انیشتین از آقای دکتر می خواهند که قطعه ی دیگری بنوازند. پس از پایان این قطعه که عمدأ بلندتر انتخاب شده بود انیشتین که چشمهایش را بسته بود چشم هایش را باز کرد و گفت" دقیقا من هم همین را برداشت کردم و بعد بلند شد تا سفره هفت سین را ببیند.

آقای دکتر تمام وسایل آزمایشگاه فیزیک را که نام آنها با "س" شروع می شد توی سفره چیده بود و یک تکه چمن هم از باغبان دانشگاه پرینستون گرفته بود. بعد توضیح می دهد که این در واقع هفت چین یعنی 7 انتخاب بوده است. تنها سبزه با "س" شروع می شود به نشانه ی رویش. ماهی با "م" به نشانه ی جنبش، آینه با "آ" به نشانه ی یکرنگی، شمع با "ش" به نشانه ی فروغ زندگی و ... همه متعجب می شوند و انیشتین می گوید آداب و سنن شما چه چیزهایی را از دوستی، احترام و حقوق بشر و حفظ محیط زیست به شما یاد می دهد. آن هم در زمانی که دنیا هنوز این حرفها را نمی زد و نخبگانی مثل انیشتین، بور، فرمی و دیراک این مفاهیم عمیق را درک می کردند. بعد یک کاسه آب روی میز گذاشته بودند و یک نارنج داخل آب قرار داده بودند. آقای دکتر برای مهمانان توضیح می دهند که این کاسه 10هزارسال قدمت دارد. آب نشانه ی فضاست و نارنج نشانه ی کره ی زمین است و این بیانگر تعلیق کره زمین در فضاست. انیشتین رنگش می پرد عقب عقب می رود و روی صندلی می افتد و حالش بد می شود. از او می پرسند که چه اتفاقی افتاده؟ می گوید : "ما در مملکت خودمان 200 سال پیش دانشمندی داشتیم که وقتی این حرف را زد کلیسا او را به مرگ محکوم کرد اما شما از 10هزار سال پیش این مطلب را به زیبایی به فرزندانتان آموزش می دهید. علم شما کجا و علم ما کجا؟!"

خیلی جالب است که آدم به بهانه ی نوروز، فرهنگ و اعتبار ملی خودش را به جهانیان معرفی کند.

 

خاطرات مهندس ایرج حسابی

توکلی


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


مدیریت بر قلبها

یکشنبه 88 فروردین 23 ساعت 8:7 عصر

م ن هر روز با این باور چشم به جهان می گشایم که  تأیید  مرا کسی مفت به چنگ نمی آورد . سرسختانه ایمان دارم که خداوند چیزی بی مصرف نیافریده است  پس هسته ی بنیادین ما درست است – اما این بدان معنا نیست که کامل هستیم و جایی برای رشد و بهسازی خود نداریم.

اینرا  برگزیده ام  که درباره خود احساس خوبی داشته باشم. بدینگونه بیشتر آماده یادگیری هستم. اگر مردم از کارم انتقاد کنند یا بازخوردی منفی دریافت
کنم ، آنرا به  
بد  بودن خود تفسیر نمی کنم. با ایمان به ارزشمندی خودم ، به آنان گوش فرا می دهم و دیدگاهها و بازخورد رسیده از ایشان را با حالتی غیر تدافعی می شنوم – باشد که در آن چیزی برای آموختن بیابم.

نورمن وینست پیل ( Norman Vincent Peale) به من آموخته است که همواره می توان در مورد خود دو احساس را برگزید : خوشبختی و شوربختی . چرا باید کسی دومی را برگزیند ؟

 

برگرفته از کتاب مدیریت بر قلبها

نویسنده : کن بلانچارد

مترجم : دکتر عبدالرضا رضایی نژاد

توکلی

 


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


برای تنوع

چهارشنبه 88 فروردین 19 ساعت 9:19 صبح
مسابقات جهانی کشتی در حال برگزاری است.

 

 مادر جان!

صالح (از تابناک)

 

 



نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


اجرای قانون جدید سهم الارث زنان

سه شنبه 88 فروردین 18 ساعت 5:51 عصر
یک خبر خوش برای خانمها
رئیس جمهور قانونی را ابلاغ کرد که بر اساس آن قانون سهم الارث زنان از اموال زوجه افزایش می یابد و او می تواند از تمامی اموال شوهرش اعم از منقول و غیرمنقول ارث ببرد. این قانون به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بر اساس این قانون، زوج از تمام اموال زوجه ارث می‌برد و زوجه در صورت فرزندار بودن زوج، یک هشتم از عین اموال منقول و یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان را ارث می‌برد.
بر اساس این قانون، مواد (946) و (948) قانون مدنی مصوب 2/1307/18 اصلاح و ماده (947) آن حذف شده است که بر اساس این اصلاحیه، زوج از تمام اموال زوجه ارث می‌برد و زوجه در صورت فرزنددار بودن زوج یک هشتم از عین اموال منقول و یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان را ارث می‌برد.
بر اساس بخش دیگری از این قانون، در صورتی که زوج هیچ فرزندی نداشته باشد سهم زوجه یک چهارم از کلیه اموال به ترتیب فوق است.
این قانون همچنین تصریح دارد که هرگاه ورثه از ادای قیمت امتناع کنند، زن می‌تواند حق خود را از عین اموال استیفا کند.
صالح خصال به نقل ازجام جم آنلاین

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


چگونگی داشتن روحیه شاد

سه شنبه 88 فروردین 18 ساعت 12:15 عصر

 روحیه شاد
امروزه افراد زیادی را در اطراف خود می بینیم که غمگین هستند. امیدواریم که شما جزو این دسته نباشید اما اگر شما هم جزو این دسته هستید، می توانید با روش هایی ساده، دارای روحیه ای شاد و سالم بشوید. روش های زیر را که اجرای آن ها بسیار ساده هستند به منظور برخورداری از روحیه ای شاد و سالم امتحان کنید.


1) به خاطر خشنود شدن دیگران زندگی نکنید:

 ساده ترین مثال در این مورد اینست که در عوض ازدواج با پزشک پولداری که مادرتان اصرار دارد، با کارمندساده ای که دوستش دارید ازدواج کنید یا این که اگر واقعا انجام کاری را دوست ندارید براحتی پاسخ رد بدهید. همان کسی باشید که خودتان می خواهید. همان کاری را انجام دهید که دل تان می خواهد. در اینصورت است که پاداش روحی خود را خواهید گرفت. وقتی بخاطر خشنودی دیگران زندگی می کنید، در واقع زحمت ها را شما کشیده اید، اما سود آن نصیب دیگران می شود و همین موضوع می تواند عامل به هدر رفتن انرژی و همچنین خستگی روحی شما بشود. درست مثل اینست که هر روز سر ساعت مشخصی به اداره بروید و کارها را انجام دهید اما آخر ماه، چک حقوقی را شخص دیگری دریافت کند.
2) افراد مثبت اندیش را به دنیای خود وارد کنید:

 هر کسی نیاز دارد اطرافش را افرادی احاطه کنند که به وی اهمیت می دهند و حتی در تاریکترین ساعات زندگی اش از وی حمایت می کنند. از افرادی که مدام نق می زنند و شاکی هستند یا این که شما را درگیر مشکلات شخصی خود می کنند، حذر کنید.بیشتر وقت خود را با افرادی سپری کنید که به شما از خودتان احساس خوبی بدهند یا این که به طریقی شما را احیا کنند و نیروی تازه ای ببخشند. به عبارتی دیگر با افرادی معاشرت کنید که موج مثبت تولید می کنند. شاید دیگر زمان آن رسیده باشد از افرادی که فقط در ظاهر دوست شما هستند چشم بپوشید، زیرا این افراد فقط  وقتی به شما احساس نیاز داشته باشند به یادتان می افتند.
3) همواره در زندگی خود برنامه هایی بزرگ و جدید داشته باشید:

برای این منظور می توانید نقشه مسافرت بعدی خود را در سر بپرورانید یا این که شروع به نوشتن رمانی کنید که همیشه در ذهن تان بوده است. به جلو نگاه کنید; همچنین برای این که روحیه شما تحریک شود بهتر است بر وقایع و اتفاقات برجسته زندگی تان مروری داشته باشید. در نظر داشته باشید که هر فردی از امیدهایی که برای آینده اش دارد انرژی می گیرد. زمان حال خود را بیشتر کنترل پذیر کنید و اداره آن را در دست بگیرید.
4) هیچ گاه در گذشته ها زندگی نکنید:

 به این فکر نکنید که اگر با فلان شخص دوست نمی شدید یا این که اگر فلان شغل را بر نمی گزیدید چه می شد یا این که اگر فلان تصمیم را نمی گرفتید چه اتفاقی می افتاد؟در عوض بر زمان حال خود تمرکز کنید و به آنچه نیاز دارید انجام دهید تا شما را به جلو براند، بیندیشید. دوست دارید شغلتان را عوض کنید؟ در انتخاب همسر تجدید نظر کنید؟ در زندگی خود ماجراجوتر باشید؟ گرچه نمی توانید هر چیزی را که در زندگی تان اتفاق خواهد افتاد پیش بینی کنید، اما می توانید با ریختن برنامه هایی مناسب تر به اهداف زندگی خود برسید. در نظر داشته باشید که تمام چیزهایی را که دوست دارید تغییرشان دهید همگی قابل کنترل هستند. شما به راحتی می توانید مسیر شغلی، روابط دوستانه و چگونگی گذراندن اوقات فراغت خود را در کنترل خود درآورید. هر کسی می تواند به راحتی برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد و این امر که وظیفه مهمی است زمانی امکان پذیر است که از انرژی روحی بیشتری برخوردار باشد. هم اکنون وقت انجام چنین کاری است، زیرا مطمئنا انرژی شما بیشتر از زمان آینده خواهد بود.

صالح خصال 

 منیع : روزنامه ابتکار    از سایت  لینکستان linkestan.com


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


مدیریت بر قلبها

دوشنبه 88 فروردین 17 ساعت 8:57 صبح

در سفرهایم با افراد بی انگیزه هنگام کار ، بسیار روبرو می شوم . ولی پس از پایان ساعات کار هرگز چنین نیست. همینکه ساعت 5 فرا رسید ، دوان دوان به سوی بازی گلف ، زمین تنیس ، مربی گری یک تیم کوچک و مانند آن
می شتابند.  فعالیتهایی برای انسان انگیزه آفرین است که بازخوردی از نتیجه های دلخواه به وی برساند. بازخورد و آگاهی از چگونگی پیشرفت کار ، برای انسان با اهمیت است . همه مایلیم بدانیم که چقدر خوب کار کرده ایم.
بنابراین ، یک نظام کار آمد بازبینی عملکردها باید پیوسته پاسخ مناسب به دست اندر کاران بدهد .

بیشتر وقتها مدیران ، خبر عملکردهای منفی را نزد خود نگه می دارند و به ناگاه در پی یک رخداد کوچک ، یا هنگام بازبینی سالانه ، همه بار را بر سر دیگران می ریزند. برخی دیگر نتیجه بازبینی ها را ماست مالی  می کنند و چنان
می نمایانند که همه چیز درست است ، هر چند که چنین نیست . اگر بر انسانها بتازیم یا با آنان رو راست نباشیم ، احترام سازمان و غرور کاری خود را از دست می دهند.

 

برگرفته از کتاب مدیریت بر قلبها

نویسنده : کن بلانچارد

مترجم : دکتر عبدالرضا رضایی نژاد

 توکلی


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


شبی خاموش برای میلیون ها نفر

دوشنبه 88 فروردین 10 ساعت 1:22 عصر
 شبی خاموش برای میلیون ها نفر
میلیونها نفر شنبه شب برای جلب توجه افکار بین المللی به تغییرات آب و هوایی، یک ساعت لامپ خانه های خود را خاموش کردند.

به گزارش شبکه فرانس24، در نیوزیلند بسیاری از مردم شب را در زیر نور شمع سپری کردند.

این اقدام "یک ساعت برای زمین" نام داشت و کاری نمادین برای جلب توجه به وضع اب و هوای کره زمین بود. بسیاری از بناهای جهان که شبها نور افشانی می شوند به مدت یک ساعت خاموش شدند.

شهردار شهر سیدنی با خاموش کردن چراغهای اپرا و پل مشهور این شهر گفت ما به رهبران خود علامتی مثبت می دهیم و می گویم شهروندان اغاز گر این اقدام بوده اند.

در محله تجاری شانگهای چین نیز نور برجهای مختلف خاموش شد. حتی پکن برای نخستین بار در چنین اقدامی در حفظ محیط زیست شرکت کرد.

در دبی و قاهره و بنای تاریخی اکروپل اتن نیز مدت یک ساعت همه جا تاریک شد. در رم فرانچسکو توتی فوتبالیست مشهور ایتالیایی نور بنای تاریخی کولیزه را خاموش کرد. در پاریس نیز برج ایفل همزمان با دیگر بناهای اروپایی در تاریکی فرو رفت.

پس از تاریک شدن هوا در امریکا بسیاری از بناهای این کشور نیز مدت یک ساعت از نور افشانی محروم شد.

در مجموع سیصد و هفتاد و یک بنا در این ابتکار جهانی شرکت کردند. گفته می شود این کار موجب کاهش یک درصدی مصرف برق در بسیاری از شهرهای بزرگ شده است.

جیمز لیپ مدیر کل صندوق جهانی حفاظت ازطبیعت از موفقیت ابتکارش ابراز خرسندی کرد و گفت امشب صدها میلیون نفر در سراسر جهان نگرانی خود را از گرم شدن هوا ابراز کردند. ما باید به سران جهان اعلام کنیم زمان حل مشکل گرم شدن هوا فرا رسیده است.
 
 
 
 
صالح (از آینده)

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسکناس . . .
می طلبم . . .
تفاوت در عمل ، سازگاری در رفتار . . .
خدایا
مضرات بنزن
مدیریت بر قلبها
جشنواره گل در هلند (از آینده)
گرگهایی که قرار بود خرگوشها را بخورند (به نقل از تابناک)
زیباترین غارهای جهان
نازنین
دنیای شگفت انگیز زیر آب
لطفا جدی بگیرید
امید
برخواستن پیش از خلقت ( ازhttp://morovat85.blogfa.com/)
بلندترین مجسمههای دنیا (از آینده)
[همه عناوین(65)]