سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ اعضای گروه شرکت های نرگس

دنیای شگفت انگیز زیر آب

دوشنبه 88 اردیبهشت 7 ساعت 9:17 صبح
دنیای شگفت انگیز زیر آب
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
صالح خصال (از آینده)

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


لطفا جدی بگیرید

شنبه 88 اردیبهشت 5 ساعت 7:40 عصر

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن

 

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

ساعت 9 تا 11 شب: زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود. در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

ساعت 11 تا 1 شب: عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

ساعت 1 تا 3 نیمه شب: عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

ساعت 3 تا 5 صبح: عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

ساعت 5 تا 7 صبح: این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

ساعت 7 تا 9 صبح: جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.

پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید.

  توکلی


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


امید

پنج شنبه 88 اردیبهشت 3 ساعت 9:8 صبح

به امید نا امیدان که نبسته دل به غیرش چو خدا نظر نماید

همه فتنه،هرپلیدی به دمی به یک نسیمی همه بی اثرنماید

صالح خصال


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


برخواستن پیش از خلقت ( ازhttp://morovat85.blogfa.com/)

پنج شنبه 88 اردیبهشت 3 ساعت 8:51 صبح

امروز به بهانه حاجی شدن عزیزی هوای نوشتن برای سفر به دیار حضرت دوست کردم اما هرچه میان واژه ها گشتم زیباتر از آنچه "جلال" برای ملاقاتش با پیامبر نگاشته بود نیافتم.

روحش شاد...

بزرگترین غبن این سالهای بی نمازی از دست دادن صبح ها بوده؛ با بویش، با لطافت سرمایش، با رفت و آمد چالاک مردم.

پیش از آفتاب که برمی خیزی انگار پیش از خلقت برخاسته ای. و هر روز شاهد مجدد این تحول روزانه بودن، از تاریکی به روشنایی، از خواب به بیداری و از سکون به حرکت.

و امروز صبح چنان حالی داشتم که به همه سلام می کردم. و هیچ احساسی از ریا برای نماز؛ یا ادا در وضو گرفتن.

و دیروز و پریروز هنوز باورم نمی شد که این منم و دارم عین دیگران یک ادب دینی را بجا می آورم.

دعاها همه به خاطرم هست و سوره های کوچک و بزرگ که در کودکی از بر کرده ام. اما کلمات عربی بر ذهنم سنگینی می کند. و بر زبانم. و سخت هم. نمی شود بسرعت ازشان گذشت.

آنوقت ها عین وردی می خواندمشان و خلاص. ولی امروز صبح دیدم عجب بار سنگینی می نهند بر پشت وجدان. صبح وقتی می گفتم "السلام علیک ایها النبی" یک مرتبه تکان خوردم. ضریح پیش رو بود و مردم طواف می کردند و برای بوسیدن از سر و کول هم بالا می رفتند و شرطه ها مدام جوش می زدند که از فعل حرام جلو بگیرند ... که یک مرتبه گریه ام گرفت و از مسجد گریختم.

...

[جلال آل احمد ـــ خسی در میقات]

صالح خصال


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


بلندترین مجسمههای دنیا (از آینده)

چهارشنبه 88 اردیبهشت 2 ساعت 9:58 صبح
عکس- بلندترین مجسمه‌های دنیا
 اوکراین
 
 
نیویورک
 
 
موسکو
 
 
بلگراد
  
 
چین
 
 
توکیو
 
صالح خصال

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


مقبره صدام (به نقل از آینده)

دوشنبه 88 فروردین 31 ساعت 12:18 عصر
عکس: مقبره باشکوه صدام!
 
 
 

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


مدیریت بر قلبها

دوشنبه 88 فروردین 31 ساعت 10:5 صبح

این نقل قول چراغ راهنمای ما در کار تیم سازی سازمان شده است . هنگامی که به درست بودن این عبارت پی بردم ، خود را در نقش رهبر به آرامش کامل سپردم. دریافتم که نیازی نیست تا خود را تنها فرد باهوش گروه بدانم. قبول آسیب پذیر بودن ، به من فرصت داد تا از دیگران یاری بخواهم . هنگامی که در یک کارخانه بزگ صنعتی در جنوب کار می کردم ، با نمونه جالبی از این دست برخورد نمودم .

ترک کار و استخدام و اخراج 200 درصدی کارکنان در یکی از واحدها ، مدیر شرکت را کلافه کیرده بود . من پیشنهاد کردم که علت را از کارکنان همان واحد بپرسند و اطمینان داشتم که پاسخ معما را آماده دارند.

کارکنان گفته بودند  این پایین از دوزخ هم داغتر است . آنچنان فرسوده
می شویم که از میانه روز توان ادامه کار را نداریم. مارا جایی دیگر ببرید تا خوب کار کنیم
  گزارش به دست مدیر رسید و بی درنگ دستور داد تا دستگاه خنک کننده را تعمیر و راه اندازی کنند. ترک خدمت به 10 درصد کاهش یافت . من قانع شدم که اگر همه منابع خود را گرد آوریم ، هر مساله ای را می توانیم حل کنیم.

 

برگرفته از کتاب مدیریت بر قلبها

نویسنده : کن بلانچارد

مترجم : دکتر عبدالرضا رضایی نژاد

 توکلی


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


تصاویر دیدنی از ایران ما: جنگل ابر شاهرود

یکشنبه 88 فروردین 30 ساعت 12:52 عصر
جنگل ابر شاهرود، رؤیایی دست یافتنی

 

از شاهرود، نگین چهارفصل استان سمنان؛ استانی که خود بیشترین، پرجاذبه‌ترین و متنوّع‌ترین اندوخته‌گاه‌های زیست‌سپهر ایران را در خود جای داده است، اگر فقط 50 کیلومتر دیگر به سمت شمال شرق حرکت کنی، پس از عبور از آرامگاه بایزید بسطامی و شیخ خرقان، ناگهان احساس خواهی کرد که سوار بر لوبیای سحرآمیز آسمان را شکافته‌ای و بر روی فرش پنبه‌ای سفید‌رنگی قرار داری که تاکنون نه نظیرش را دیده‌ای و نه گمان می‌کردی چنین چشم‌انداز بدیعی را می‌توانی در ایران، سرزمینی که با کویرهایش شهرت جهانی یافته، ببینی!

 

 

جنگل زیبا و خوش آب‌وهوای ابر در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان و در روستای ابر قرار دارد و ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور است.

راه رفتن روی ابرها رؤیایی است، دست یافتنی. بدون جدا شدن روح از بدن می‌شود میان ابرها راه رفت، خوابید و بر ابر سوار شد. لازم نیست حتما به آسمان بروی.

 

 

در جنگل ابر آسمان به زمین می‌آید. از قبل خبر نمی‌کنند. هر وقت دلشان بخواهد می‌آیند هر وقت هم که دلشان بخواهد می‌روند. مجاورت دو ناحیه کم فشار و پرفشار (دشت گرگان و منطقه ابر) باعث شده هر وقت زمین انرژی می‌گیرد ابرها جابه‌جا شوند.

 

 

ابرها چنان دیواری ساخته‌اند که نور که می‌افتد سایه‌ات را مقابلت می‌بینی. ابرها در حال جوششند. انگار که زمین سماوری است بزرگ و جوش آمده، که بخار آب با فشار از آن بیرون می‌زند. سرد سرد است.

 

مناظر اطراف با پوشش سراسر سبز و گاه رنگی‌اش آدمی را وادار می‌کند به بیشتر دیدن.

 
پیشتر که می‌روی درخت‌ها شروع می‌کنند به سبز شدن. یکی، دو تا، هزار تا. آنچه زیاد است چنار است و بلوط و آنچه چشم به دنبال آن می‌گردد اورس است. درخت خاص منطقه ابر که مثل ابر روی زمین می‌خزد. نمی‌شود گفت مه غلیظ، در این جنگل، ابر گردا گردت را می‌پوشاند. خنکی و طراوت و بوی خوشی همراه ابر روی صورتت می‌نشیند.
 
 
 
منبع: شاهوار و میراث ما
 
صالح خصال

نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


پیام زبان دل به گوش دل

شنبه 88 فروردین 29 ساعت 9:52 صبح

1- عیب کار از جعبه تقسیم نیست ، سیم سیار دل ما سیم نیست ، این خدا این هم هزاران طول موج ، دیش احساسات ما تنظیم نیست

2- بهای دوست نه از زیبایی اوست ، نه از دارایی اوست ، تنها به وفای اوست .

حاج عابد


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


مقایسه آب جوشیده در مایکروویو با آب جوشیده در کتری

چهارشنبه 88 فروردین 26 ساعت 2:23 عصر
یک دختر خانم برای مقایسه اثر مایکروویو بر روی ساختار مولکولی مواد و مقایسه اون با گرم کردن به روش سنتی به راه حل جالبی رسیده و اون مقایسه دو گیاه کاملاً مشابه هست که یکی توسط آب گرم شده در مایکروویو و دیگری توسط آب گرم شده بر روی کتری سیراب می شدن. یعنی این دختر خانم مثلاً 100 سی سی آب رو در مایکروویو می جوشونده پس از سرد شدن به یکی از گیاهان می داده، و 100 سی سی دیگه رو در کتری و روی اجاق گاز می جوشونده، و پس ازسرد شدن به گیاه دیگه می داده.
 نتیجه رو خودتون ببینید
 

<>
 
 

 
 
   
مایکروویو که به اشتباه ماکروویو خوانده می شود، از ترکیب دو واژه مایکرو یا میکرو MICRO (به معنی کوچک) وویو WAVE (به معنی موج) تشکیل شده است و به معنای امواج با طول موج کوتاه و تعداد نوسانات (فرکانس) بسیار بالا می باشد. فرکانس چنین امواجی، بین300 مگاهرتز تا چند گیگاهرتز در ثانیه می تواند باشد. بُرد چنین امواجی کوتاه بوده و در حد چند متر است، ولی میزان نفوذ آن ها نسبتا بالا است و از درون ابر و غبار عبور می کنند. هر چه فرکانس بیشتر باشد، شدت نفوذ بیشتر ولی بُرد امواج، کوتاه تر می شود.... به عنوان مثال هر چیزی که در مجاورت دستگاه نوسان ساز اجاق های میکروویو معمول قرار داشته باشد، به شدت تحت تاثیر ارتعاشات قرار می گیرد. در حالی که اگر نیم متر از منبع ارتعاش دور شود، قدرت امواج به یک صدم کاهش خواهد یافت.
امواج دارای طول موج کوتاه، هنگام برخورد به ماده، چنان موجب ارتعاش و تغییر قطب های منفی و مثبت موجود در آن می شوند که این جنبش بالای ملکول ها موجب به هم خوردن شدید آن ها و ایجاد اصطکاک درملکول ها و در نهایت سبب گرم شدن آن ماده می شود. در این میان نقش آب در درون ماده غذایی بارزتر است. زیرا ملکول های آب که قطبی هستند (همچون دیگر ملکول های قطبی)، بیشتر تحت تاثیر نوسانات قرار گرفته و به شدت شروع به جابه جایی در محل خود می کنند. به همین دلیل هر چه غذا رطوبت بیشتری داشته باشد سریع تر تحت تاثیر این امواج قرار می گیرد

نگارنده : مونا فتحی پور


نوشته شده توسط : گروه نرگس

نظرات دیگران [ نظر]


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

اسکناس . . .
می طلبم . . .
تفاوت در عمل ، سازگاری در رفتار . . .
خدایا
مضرات بنزن
مدیریت بر قلبها
جشنواره گل در هلند (از آینده)
گرگهایی که قرار بود خرگوشها را بخورند (به نقل از تابناک)
زیباترین غارهای جهان
نازنین
دنیای شگفت انگیز زیر آب
لطفا جدی بگیرید
امید
برخواستن پیش از خلقت ( ازhttp://morovat85.blogfa.com/)
بلندترین مجسمههای دنیا (از آینده)
[همه عناوین(65)]